نام تجاری سیکا نمادی از کیفیت، نوآوری و خدمت است.

سیکا یک نام تجاری قوی است و به گروه اجازه می‌دهد تا هویتی واحد برای تمام محصولات در تمام بازارهای هدف ارائه کند.

تیم سیکا – نیجریا

سیکا به عنوان یک نام تجاری

نام تجاری به محصولات هویت متمایز می‌دهد و آن‌ها را با مجموعه‌ای مشخص از ارزش‌ها مرتبط می‌کند. این حقیقت از همان اوایل تاسیس شرکت سیکا توسط کسپر وینکلرمورد توجه قرار گرفت. او نام شرکت را تعیین و نشان تجاری آن را طراحی کرد. جایگاه قابل توجهی که نام تجاری سیکا در طول سال‌ها بدست آورده است، مدیون این دورنگری است. نشان تجاری سیکا از زمان طراحی اولیه آن به طور جزئی تغییراتی کرده است، و نشان دهنده تداوم و ثبات است. این نشان در سرتاسر جهان به عنوان نمادی از نوآوری، کیفیت و خدمت شناخته می‌شود. این علامت تجاری ترکیبی از کلمه و تصویر است و بیانگر یک دارایی ارزشمند در سرتاسر جهان در طول چند دهه توسعه گروه سیکا بوده است. برند سیکا با موفقیت وارد بازار شد و به راحتی در تمام مرزهای فرهنگی مورد پذیرش قرار گرفت. مشتریان کشورهای مختلف می‌توانند در هر جایی که نشان سیکا را می‌بینند، به کیفیت و خدمات سیکا دسترسی داشته باشند.

تیم سیکا -آفریقای جنوبی

حفاظت از علامت تجاری جهانی

با توجه به شهرت زیاد نام تجاری سیکا (مخصوصا علامت تجاری گرافیکی آن)، شرکت اولویت بالایی برای استفاده صحیح و سنجیده از این نشان تجاری و دستورالعمل‌های مربوط به نحوه نمایش شرکت برای عموم در نظر گرفته است و بر تحقق آن‌ها نظارت دارد. تلاش‌های متعددی که در سال‌های اخیر برای کپی کردن این نشان تجاری انجام شده است نشان دهنده ی ارزش بسیار بالای لوگوی شرکت است. سیکا در سال 2016 در رتبه 39 بهترین نام‌های تجاری اینتربرند سوییس قرار گرفت.

نام تجاری سیکا به عنوان برند اصلی و حدود 833 علامت تجاری فرعی نیز ثبت شده است. از جمله سیکا ویسکوکریت ( ®Sika® ViscoCrete)، سیکاسرام (®SikaCeram)، سیکاگروت(®SikaGrout) سیکا هایفلکس(®SikaHyflex)، سیکا فِلِکس( ®Sikaflex)، سیکا مونوتاپ(®SikaMonotop)، سیکافلور(®Sikafloor)، سیکاگارد(®Sikagard)، سیکادور(®Sikadur) که باعث افزایش رقابت‌پذیری شرکت می‌شوند. بنابراین، حفاظت از علامت تجاری، یک وظیفه مدیریتی مهم است و این حفاظت در سطح گروه (به صورت جهانی) و در سطح ملی (به صورت منطقه‌ای) انجام می‌شود. به طور کلی، سیکا تا پایان سال 2016 حدود 10911 علامت تجاری را در 165 کشور ثبت کرده است. سیکا (سهامی عام) علامت‌های تجاری خود را تحت نظارت دارد و در صورت بروز تخلف، اقدام قانونی متناسب انجام می‌دهد.

هویت سازمانی

معرفی هویت اصلاح شده سیکا در سال 2013 باعث شد چهره عمومی شرکت ظاهری تازه و مدرن پیدا کند. هویت سازمانی پیشین با هدف تثبیت موقعیت این نام تجاری بر اساس دستورالعمل‌های طراحی یکپارچه سازمان تعریف شده و بخش‌های اضافی این دستورالعمل‌ها در سال 2016، با تاکید بر تغییر طرح بسته‌بندی و همچنین توسعه برنامه‌های کاربردی وِب، اصلاح شدند. دومین هسته اصلی نام تجاری سیکا، در کنار تثبیت موقعیت شرکت، شخصیت نام تجاری است. ساختار اصلی این شخصیت از سه ویژگی تشکیل می‌شود: پیشگام بودن، کار تیمی و تعهد.

ایجاد اعتماد

سیکا توانست شعار «ایجاد اعتماد» را با موفقیت وارد استراتژی روابط عمومی خود کند. مفهوم این تعهد برای تثبیت موقعیت نام تجاری سیکا را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

«تولید مواد شیمیایی تخصصی حرفه‌ی ما و اعتماد، پایه و اساس موفقیت ما است. بیش از یک قرن است که ما به کیفیت محصولات خود توجه داریم و در عین حال روحیه بازنوآوری را به طور مداوم به این صنعت تزریق کرده‌ایم. ما متعهد به ارائه محصولات قابل اطمینان، نوآورانه و بادوام به مشتریان خود در صنایع ساخت و ساز هستیم. شرکت تمایل و توانایی لازم برای برآورده کردن نیازهای جدید مشتریان و شرکا را دارد و می‌تواند محصولات نوآورانه ای را با ارزش افزوده، خدمات همه جانبه، راهنمایی‌های تخصصی، آموزش کامل، و محصولات سفارشی عرضه کند. ما به دستاوردهای خود افتخار می‌کنیم و برای اثبات خود مشتاق هستیم. سیکا کیفیتی ارائه می‌کند که شما می‌توانید به آن اطمینان کنید.

متعهد به برتری، بر پایه نوآوری و ایجاد اعتماد.»