مدل رشد سیکا تضمین کننده موفقیت و رشد سودآوری بلند مدت است. سیکا با تمرکز بر نفوذ در بازار، نوآوری، بازارهای نوظهور، خریداری شرکت های مرتبط و ارزشهای والای سازمانی، قصد دارد تا سال 2023 به رشد 8-6% برسد.
راه های مختلفی که جهت رسیدن به اهداف استراتژیک کمک می کند:
سرمایه گذاری های مهم
در توسعه سریع زنجیره تأمین در بازارهای رشد، ، شعبه های داخلی جدید، و خرید شرکت های مرتبط باعث رشد و افزایش سود ناخالص میشوند. از سال 2015 حضور سیکا در بازار توسط 11 شعبه جدید ، 44 کارخانه جدید و 25 مالکیت تقویت شده است.
سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه (R&D)
سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه منجر به راه اندازی تعداد زیادی از محصولات جدید در همه بازارهای هدف هر ساله می شود. سیکا سالانه تقریباً 3٪ از فروش را صرف تحقیق و توسعه می کند.
خرید و تدارکات سازمانیافته در سطح جهانی
خرید و تدارکات سازمانیافته در سطح جهانی باعث هماهنگی فرایند خرید در تمام نواحی میشود و در نتیجه منابعی با قیمت مناسبتر پیدا میشوند.
تمرکز بر قیمت گذاری
با ابزار قیمت گذاری جهانی و گزارشدهی ماهیانه ی قیمتها می باشد.
مدیریت عملکرد شفاف
مدیریت عملکرد شفاف بر KPI های مشخص و بارز تمرکز دارد.
مدیریت دقیق هزینه
معیارهای بازدهی سریع در کشورهایی که در حال رشد نیستند.
قدرت نفوذ عملیاتی
رشد فروش 6 تا 8 %، سود ناخالص بیشتری حاصل میکند زیرا هزینهها با نرخ نامتناسب کمتری افزایش مییابند.