• رشد فروش 16.3٪ به 8.11 میلیارد در ارزهای محلی
  • رشد چشمگیر در تمام مناطق دنیا
  • رشد سود خالص 3.3٪
  • افزایش رشد حاصل از مالکیت شرکت های پرکس ، کریوو ‐ هنکسین ، بسته بندی مواد کینگ ، بلینکو
  • افتتاح هفت کارخانه جدید
  • چشم انداز: رشد دو رقمی فروش در سال 2019 ،  هم راستا با اهداف استراتژیک سیکا، رشد چشمگیر سودآوری در سال 2023 پیش بینی می شود

سیکا در سال 2019 رشد دو رقمی فروش را ثبت کرد وتوانست به رکورد فروش 8.11 میلیارد فرانک سوییس دست یابد.  این رکورد برابر است با افزایش رشد  16.3٪ در ارزهای محلی، رشد سود عملیاتی 13.0٪ و سود خالص 3.3٪ . رشد فروش به 14.4٪ رسید.

پاول شولر، مدیرعامل کل سیکا: ” با رشد چشمگیر فروش 16.3٪ ، ما توانستیم رقم فروش سال 2019 رابه بیش از آنچه که پیش بینی کرده بودیم یعنی فروش 8.11 میلیارد فرانک سوییس ثبت کنیم. ما در حال پیش بینی رکوردهای جدیدی در زمینه‌ی رشد سود عملیاتی و سود خالص خود در سال های آینده هستیم. با استراتژی جدید 2023 و با پیگیری مداوم مسیر این استراتژی می توانیم عملکرد سازمان را بهبود داده و قادر به بهره برداری بیشتر از پتانسیل تجاری خود در بازارخواهیم بود و رشد پایدار و سودآوری ایجاد کنیم. ما این رکورد را مدیون زحمات وتلاش های بی وقفه تمام 24500 کارمندی هستیم که در سرتاسر دنیا برای سیکا کار می کنند – و به همین دلیل من می خواهم از آن ها تشکر کنم. “

ادغام شرکت پرکس در سال کاری 2019 صورت گرفت و در حال حاضر ساختارهای مدیریتی کاملاً یکپارچه در 20 کشور جهان که پرکس در آن حضور دارد ، ایجاد شده است. فعالیت های تجاری مشترک از پتانسیل همکاری موجود، سبب افزایش فروش شده و به لطف این همکاری موفقیت آمیز پیش بینی شده 80 تا100 میلیون فرانک سوییس افزایش فروش داشته باشیم . در حال حاضر بیش از 100 پروژه مشترک از طریق فعالیت های مشترک آغاز شده است. به خصوص در چین، وارد بازار یک میلیارد دلاری شده است.

رشد در تمام مناطق

در یک بازار چالش برانگیز ، رشد سیکا در بازار همه مناطق قوی بود.

در سال 2019، فروش در منطقه‌ی EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) در ارز‌های محلی 11.5 % رشد داشته (این رقم در سال گذشته 14.2% بود)،  و رشد چشمگیری با نرخ رشد دو رقمی در آفریقا و رشد تک رقمی بالا در اروپای شرقی را به ثبت رسانید. سیکا توانست در بلاروس ، شرکت بلینکو( Belineco )، تولید کننده سیستم های فوم پلی اورتان و در رومانی شرکت Adeplast ، تولید کننده برتر محصولات ملات و راه حل های عایق حرارتی را به مالکیت خود درآورد.

انتظار می رود در سه ماهه اول سال 2020 ظرفیت تولید در مصر ، قطر ، صربستان ، سنگال ، کامرون و اتیوپی گسترش یافته و کارخانه های جدیدی برای افزودنی های بتنی و ملات افتتاح شود. آمریکا توانست با بهره گیری از سرمایه گذاری ها در مناطق کلان شهری نرخ رشد چشمگیر 19.3٪ ثبت کند(این رقم سال گدشته 12.6٪بود). آمریکای شمالی سرعت رشد بالایی دارد در مقابل به دلیل تنش های سیاسی در آمریکای لاتین در کشورهایی مانند مکزیک ، شیلی و اکوادور صنایع ساختمانی تحت تاثیر قرار گرفته است همچنین نرخ رشد در برزیل ، کلمبیا و پرو بالا می باشد. در این دوره کانادا با خرید شرکت King Packaged Materials به عنوان رهبر بازار در بخش ترمیم بتن شناخته شد.

نرخ رشد در منطقه آسیا و اقیانوس آرام به 35.1 %رسیده است (این رقم در سال گذشته 5.4 % بود) ، رقمی که تاثیر قابل توجه 30.3 %دارد. بالاترین نرخ رشد در فیلیپین ، هند و چین ثبت شده است. در چین ، سیکا شرکت Crevo ‐ Hengxin ، تولید کننده چسب و درزگیر بر پایه سیلیکون را به مالکیت خود درآورد. محصولات جدیدی که به تازگی تولید شده امکان فروش بیشتری  را در کانال های توزیع ایجاد کرده است، بعلاوه ، به تازگی یک کارخانه در منطقه بکاسی در حومه جاکارتا در اندونزی فعالیت خود را آغاز کرد. اکنون سیکا در سه کارخانه مواد افزودنی بتن و ملات را برای بازار ساخت و سازهای محلی تولید می کند.

بخش کسب و کار جهانی نرخ رشد 3.0٪ را به ثبت کرد. (این رقم سال گذشته 29.2٪بود) علیرغم رکود جهانی در بخش خودرو و کاهش شدید آمارهای تولید ، سیکا در سال 2019 رشد بیشتری در بخش خودرو داشت. از آنجا که صنعت خودرو تحت تغییرات عمیقی قرار گرفته، ساخت خودروهایی با وزن سبک، طراحی با چندین مواد – بر اساس مواد و کامپوزیت های جدید و همچنین بسیار متفاوت – و تغییرات استاتیک لازم برای قرار دادن باتری در بدنه خودرو، راه های جدیدی برای رشد پتانسیل های سیکا ایجاد کرده است. به تازگی سیکا جایزه فناوری سوئیس را برای فناوری نوین چسب مورد استفاده در صنعت خودرو و حمل و نقل دریافت کرده است.

چشم انداز

سیکا برای سال تجاری 2019 انتظار رشد دو رقمی EBIT را داشته و با سرمایه گذاری ها در 7 کارخانه جدید و خرید 5 شرکت پایه و اساس رشد مداوم ایجاد شده است. این 12 سرمایه گذاری کلیدی، همراه با مجموعه ای از محصولات جدید و سازمان قوی فروش، به سیکا اعتماد به نفس زیادی برای خوش بینی نسبت به آینده می دهد.

استراتژی 2023 که در ماه اکتبر رونمایی شد، این استراتژی به منظور بالابردن رشد شرکت و تراز کردن سازمان برای موفقیت درازمدت و رشد سودآوری طراحی شده است.

سیکا با هدف قرار دادن شش حوزه اصلی – نفوذ در بازار ، نوآوری ، بهره وری عملیاتی ، خرید شرکت ، ارزش های قوی شرکت ها و پایداری – درصدد رشد 6 تا 8٪ تا سال 2023 است که این در حالی است که تا سال 2021 بتواند حاشیه EBIT بالاتری از 18-15 % داشته باشد. پروژه هایی در زمینه های عملیات ، لجستیک ، تهیه فرمولاسیون محصول منجر به بهبود در هزینه های عملیاتی سالانه معادل 0.5٪ فروش خواهد شد.