• شرکت سیکا، شرکت MBCC را با فروش خالص 2.1 میلیارد فرانک در سال 2022 خریداری کرد.
  • روند ادغام شرکت ها به خوبی پیش رفته و مشارکت شرکت ها آغاز شده است.
  • قدرت نوآوری های شرکت سیکا و MBCC تحولات صنعت ساخت و ساز را تسریع خواهد کرد.
  • شرکت سیکا در سال 2023 موفق به فروش بیش از 12 میلیارد فرانک خواهد شد.

شرکت سیکا پس از دریافت تمامی تاییدیه های قانونی، موفق به خرید شرکت MBCC شد. با انجام این معامله بسیار مهم، شرکت سیکا جایگاه خود را در تمام مناطق مستحکم کرده و طیف محصولات و خدمات خود را در کل چرخه ساخت و ساز تنوع می بخشد و تحولات صنعت ساخت و ساز را بیشتر و تسریع می کند.

شرکت MBCC که دفتر مرکزی آن در مانهایم آلمان قرار دارد و قبلاً متعلق به یکی از شعبه های لون استار فاندز (شرکت خصوصی ای پیشرو در ارائه مشاوره به شرکتهای سرمایه گذار) بود، در زمینه سیستم های ساخت و ساز و سیستم های افزودنی فعال است. برای انجام معاملات و رعایت الزامات قانونی، شرکت سیکا تجهیزات مواد افزودنی شیمیایی شرکت ام بی سی سی را در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، اروپا، استرالیا و نیوزلند به شرکت سهام خصوصی بین المللی سینون فروخت. شرکتی که اکنون توسط شرکت سیکا خریداری شده است، در سال 2022، 2.1 میلیارد فرانک فروش و 6200 کارمند داشته است و در بیش از 60 کشور و 95 مرکز تولیدی فعالیت می کند.

مدیر عامل “توماس هسلر” می گوید: “امروز یک روز تاریخی برای شرکت سیکا می باشد. ما مفتخریم که به کارکنان شرکت MBCC در خانواده سیکا خوش آمد بگوییم. ما سفر هیجان انگیز خود را آغاز می کنیم و به سوی رشد شرکت سیکا پیش خواهیم رفت. با استفاده از تجربیات گسترده ما در ادغام شرکت ها، با موفقیت شرکت های سیکا و MBCC را با هم ادغام خواهیم کرد و نقاط قوت خود را برای ایجاد مرجعی جدید در صنعت مواد شیمیایی ساختمانی به کار خواهیم گرفت. ما با هم عملکردی در سطح جهانی را برای مشتریان خود به ارمغان خواهیم آورد و راه حل های نوآورانه و پایدار را ارائه خواهیم کرد.”

پس از مشارکت موفقیت آمیز شرکت ها، سبد محصولات شرکت سیکا با به کار گیری فناوری های نوآورانه MBCC گسترده تر خواهد شد. شرکت سیکا راه حل های مناسبی را برای ایجاد تحول در صنعت ساخت و ساز و کمک به مشتریان در کاهش مصرف کربن ارائه خواهد کرد. با این معامله، سیکا بستر رشد خود را با گسترش محصولات و راه حل های ارائه شده خود در چهار فناوری از پنج فناوری اصلی و هفت مورد از هشت بازار هدف سیکا تقویت می کند. مشتریان از یک شبکه توزیع پیشرفته و اثربخش در بین تمام بازارهای ساخت و ساز سود خواهند برد.. این گروه به هم پیوسته قرار است در سال 2023 به فروش بیش از 12 میلیارد فرانک برسد.

مشخصات شرکت سیکا

سیکا یک شرکت تخصصی مواد شیمیایی با موقعیت پیشرو در توسعه و تولید سیستم ها و محصولات برای درز بندی، مقاوم سازی، تقویت و حفاظت در بخش ساختمان و صنعت وسایل نقلیه موتوری است. سیکا دارای شعب در 103 کشور جهان و بیش از 400 کارخانه تولیدی می باشد و در سال 2022 با بیش از 33000 کارمند این شرکت، فروش سالانه 10.5 میلیارد فرانک را بدست آورد.