• افزایش فروش جهانی شرکت سیکا به میزان بیش از 17 درصد در تمامی شعبات سیکا در دنیا
  • ایجاد بازارهای هدف جدید در زمینه ‏های مختلف از طریق خرید هفت شرکت به نام‏های Kreps در روسیه، DriTac در ایالات متحده امریکا، BR Massa در برزیل، Hamatite در ژاپن، American Hydrotech در ایالات متحده امریکا، Bexel در مکزیک و Landun در چین
  • امضای قرارداد خرید بخش شیمی ساختمان شرکت بزرگ BASF، به نام Master Builders Solutions Construction Chemicals (MBCC) که انتقال کامل تجهیزات و کارکنان تا انتهای نیمه دوم سال 2022 انجام می‏ شود.
  • گسترش تولید در کشورهای مختلف از جمله:

-توسعه واحدهای تولیدی سیکا در شهر استکهلم سوئد و شهر دوحه قطر

-راه‌اندازی خط تولید جدید محصولات سیکا در شهر جیاکسینگ چین و شهر پونا هند

-ایجاد یک شرکت تابعه ملی جدید در کشور غنا

  • تعیین اهداف استراتژیک 2023 برای رشد پایدار

سیکا یک بار دیگر در محیط چالش برانگیز سال 2021 توانست نقاط قوت مدل تجاری خود را نشان دهد. به رغم همه‌گیری کووید-19 و تنگنا های ایجاد شده در تهیه مواد خام، فروش محصولات این شرکت به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به عدد 9.24 میلیارد فرانک سوییس رسید. این عدد به معنای رشد 17.1 درصدی فروش این شرکت است که در مقایسه با رشد 12 درصدی سال 2019 پیشرفت خوبی محسوب می‏شود.

توماس هاسلر، مدیر اجرایی سیکا در بیاناتی در خصوص سال 2021 اظهار داشت: “همانطور که انتظار می‌رفت، سال 2021 سالی بسیار چالش برانگیز و در عین حال سالی بسیار موفق برای سیکا بود. ما از امکانات رشد متعددی بهره‏ مند هستیم و در موقعیت ایده آلی برای دست‏یابی به موفقیت بلندمدت قرار داریم. به لطف فناوری های نوآورانه، ما انتخاب بسیاری از مشتریان در بخش‏ های مختلف ساختمانی و صنعتی هستیم. ما راه‌حل‌هایی برای تمام مراحل ساخت‌ و ساز داریم و برنامه‌های سرمایه‌گذاری با حمایت دولت، انگیزه بیشتری برای کسب‌ و کار ما فراهم می‌کند. امروزه نیاز بسیار زیادی برای راه‏ حل‏ های پایدار وجود دارد. محصولات و خدمات ما مشتریان ما را قادر می‏ سازد تا به اهداف بلند پروازانه خود برسند.”

نکاتی در خصوص خرید بخش شیمی ساختمان شرکت BASF، به نام Master Builders Solutions Construction Chemicals (MBCC)

در نوامبر 2021، سیکا یک توافق‏نامه رسمی به مبلغ 2.9 میلیار فرانک سوییس برای خرید MBCC Group (BASF Construction Chemicals) امضا کرد. گروه MBCC از تولیدکننده ‏های پیشرو مواد شیمیایی ساختمانی در سراسر جهان است. این خرید، محصولات و راه‏ حل‏ های سیکا را هم به لحاظ فناوری ‏های مختلف و هم به لحاظ بازارهای هدف مختلف تکمیل و گسترش می‌دهد. در عین حال ردپای جغرافیایی این شرکت را در مناطق جدید بیشتر تقویت می‌کند. این معامله سبب ایجاد یک بازیگر اصلی در زمینه حمایت از توسعه پایدار می‏ شود.

سهم بازار محصولات و راه ‏حل‏ های شیمیایی ساختمانی تا سال 2023 قرار است به حدود 80 میلیارد فرانک سوییس افزایش یابد. از آنجایی که این بازار به شدت گسترده است، حتی پس از خرید MBCC توسط سیکا، به گسترش خود و ارائه فرصت های رشد قابل توجه‏ ای ادامه خواهد داد. MBCC حدود 53 درصد از سهم فروش خود را در بخش سیستم‏ های ساختمانی و 47 درصد باقی مانده را در بخش مواد افزودنی بتن به دست می ‏آورد. سیکا در حال تلاش برای نهایی کردن پروسه قانونی این خرید و همچنین انتقال تجهیزات و کارکنان به بخش‏های خود در سراسر دنیاست.

چشم انداز سیکا

تمرکز سیکا بر موفقیت بلندمدت و رشد سودآور است و بر این اساس این شرکت در حال تعیین اهداف استراتژیک خود برای سال 2023 است. سیکا به دنبال رشد سالانه 6 تا 8 درصدی فروش خود تا سال 2023 با تکیه بر شش اصل زیر است:

  • نفوذ بیشتر در بازار،
  • نوآوری،
  • راندمان اجرایی،
  • خرید و مالکیت شرکت‏های رقیب،
  • ارزش‌های قدرتمند سازمانی و
  • تداوم و ثبات

پروفایل سازمانی سیکا

سیکا یک شرکت پیشرو در توسعه و تولید تخصصی مواد شیمیایی است. این شرکت در زمینه ‏های مختلف سیستم‏ ها ‏‏و محصولات برای اتصالات، درزگیری، آب‏ بندی، مقاوم ‏سازی و حفاظت در بخش ساختمان و وسایل نقلیه موتوری در بخش صنعت است. سیکا در 101 کشور و بیش از 300 کارخانه‏ ی تولیدی در نقاط مختلف دنیا در حال فعالیت است. 25000 نفر به عنوان کارمند در این شرکت در حال فعالیت هستند و فروش سالانه آن 9.24 میلیارد فرانک سوییس در سال 2021 می‏باشد.